آموزش نرم افزارهای کاربردی

وبلاگی برای یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، کورل دراو، تری دی مکس، راینو، رویت، spss، متلب

آموزش نرم افزارهای کاربردی

وبلاگی برای یادگیری نرم افزارهای اتوکد، فتوشاپ، کورل دراو، تری دی مکس، راینو، رویت، spss، متلب

نرم افزار کتیا چیست؟

مقدمه

همانگونه که در جای جای اینترنت هم مشاهده می کنید، نرم افزار کتیا نرم افزاری قوی برای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، مهندسی (تحلیل) به کمک کامپیوتر (CAE) و ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) از سیستمهای مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا (هواپیما سازی)، دریائی، عمران (ساختمانی)، خودرو سازی، طراحی سازه، ادوارات صنعتی، کارخانجات لوازم خانگی و … که از این نرم افزار در پرسه های طراحی صنعتی خود استفاده می کنند. از نتایج استفاده این نرم افزار میتوان کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود دهی را نام برد.

m-catia

ادامه نرم افزار کتیا چیست؟

نرم افزار افترافکت چیست؟

تقریبا همه ما می دانیم که افتر افکت یکی از قدرتمندترین ابزارهای پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی در جهان است که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون پدید آورده. این نرم افزار هماهنگی بالایی با نرم افزارهای Adobe Photoshop, Adobe Premiere و Adobe Audition دارد.

کاربرد افترافکت

از این برنامه به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود . بسیاری از شاهکار های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی اغلب محصول برنامه AE یا همان افتر افکت است! به عبارتی برنامه After Effects در زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیار شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند!

ادامه نرم افزار افترافکت چیست؟

پریمیر پرو چیست؟

یکی از نرم افزارهای مهم که در وب سایت جالب آموز به آن خواهیم پرداخت، برنامه ادوبی پریمیر پرو می باشد که نرم افزاری برای ویرایش و مونتاژ فیلم است. در این پست این نرم افزار کاربردی را به شما معرفی می کنیم و به شما نشان خواهیم داد که چه کاربردهایی دارد؟

معرفی کاربردها

در واقع همه ما می دانیم که Adobe Premiere Pro نرم افزاری قدرتمند برای تغییرات فوق العاده و زیبا در میکس ها و ویرایش های های ویدیویی است. ابزارهای قدرتمندی که برای تغییرات صوتی و تصویری در این برنامه طراحی شده اند، شما را قادر می سازد تا هر آنچه در ذهنتان نقش بسته است را توسط کامپیوتر خود، تولید کنید.

Premiere-sample

ادامه پریمیر پرو چیست؟

نرم افزار ایتبس چیست؟

یکی از پرکاربردترین نرم افزار در رشته های مرتبط با سازه، خصوصا عمران، نرم افزار ایتبس می باشد. در این پست به شما می گوییم که ایتبس چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چند نمونه کار انجام شده توسط ایتبس را مشاهده خواهید کرد.

نرم‌افزار ETABS یک نرم‌افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه‌های ساختمانی می‌باشد. قابلیت این نرم‌افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه‌ها جهت گیری شده‌اند. تمام المان‌های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده‌های طراحی برنامه بسیار کامل می‌باشد و تمام المان‌های ساختمان را می‌توان در این نرم‌افزار طراحی کرد.

Etabs screen multistorey1

اداماه نرم افزار ایتبس چیست؟

نرم افزار ایلوستریتور چیست؟

یکی از قوی ترین برنامه های کامپیوتری جهت انجام طراحی های گرافیکی، ادوبی ایلوستریتور می باشد. در این پست به شما آموزش می دهیم که نرم افزار ایلوستریتور چیست و یک سری نمونه کار انجام شده توسط آن را مشاهده خواهید کرد.

به نقل از ویکی پدیای فارسی می خوانیم که نرم‌افزار Adobe illustrator CS6 یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد، که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های گرافیکی به همراه براش-Brushهای متفاوت و ابزار کنترل رنگ که در این نسخه کامل تر شده به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات Adobe را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

نمونه کار انجام شده توسط ایلوستریتور2

ادامه نرم افزار ایلوستریتور چیست؟